Želim biti nekdo ali nekaj?



Da se vsak začetek prične pri nas samih je že dobro poznano. Vsaka naša odločitev, želja po nečem boljšem, spremembe ali novosti, ki nastajajo iz idej oziroma izkušenj posameznika, nas privedejo do drugačnega razmišljanja in pra to pripomore, da lahko storimo korak naprej. Nekateri smo k temu bolj nagnjeni kot drugi vendar pa se pri vseh nedvomno razvija želja po boljšem poslovanju v salonu. Za to, da bi bili uspešni, se je potrebno zavzemati, vzeti si je potrebno čas za spodbujanje naših potreb, voljo in zavzemati se je potrebno za napredek. Vse kar počnemo vidijo in začutijo tudi naše stranke.


V zadnjem obdobju se je v kozmetični dejavnosti zgodilo veliko sprememb predvsem pri osebah, ki dajejo velik poudarek razvoju v celotnem pomenu besede. Ne le z uvajanjem novih storitev oziroma tistih v trendu, temveč se zavedajo pomena razvoja in lastnega zavzemanja za uspešnejše poslovanje tudi na ostalih področjih kot so organizacija dela v salonu, finančno poslovanje, prodaja, marketing…. Na delavnicah in seminarjih se vse večji poudarek namenja prav pristopu do dela oziroma razvoju osebnosti posameznega zaposlenega, zato, ker predvsem stalne stranke to hitro zaznajo in cenijo. Zakaj je temu tako preberite v naslednjih vrsticah.

V okviru poslovanja v salonu postaja osebnostni razvoj vse vplivnejši dejavnik in delček mozaika pri izkazovanju vrednot posameznika. Slednje naj bi bile realne in naj ne bi temeljile na odvisnosti od nečesa kot je denimo večja usmerjenost do zaslužka in manjša vlaganja v napredno znanje. Večje kot je torej zavzemanje za osebne vrednote, večje so možnosti za uspešno poslovanje. Mnenje ali je temu res tako si lahko ustvarite na podalagi naslednjih nekaj stavkov.  

Navkljub precejšnjim spremembam iskanje novih strank, uporaba marketinga in prodajnih strategij, ki so osnova za povečanje prihodkov nekaterim še vedno predstavlja težave. Vse pogosteje je namreč zaslediti, da poslovanje v kozmetiki postaja pravi »biznis« v katerega se vloži določeno količino finančnih sredstev, sodobne aparature in zaposlene, od katerih se pričakuje da bodo ustvarjali primeren prihodek. Pri tem so nekateri celo uspešni, kajti uspejo pridobiti kader, torej kozmetičarke, ki imajo po tovrstnem delu veliko željo. Dokler uspevajo je predvsem na začetku to videti navdihujoče in vzpodbudno. Postopoma pa se pričnejo pojavljati težave, ki lahko močno vplivajo na zaposlene, kajti vodilni imajo glede finančnih pričakovanj vse večje zahteve, ki pa niso vedno v skladju z možnostmi zaposlenih. Običajno je vlaganj v dodatno znanje premalo, marketing deluje tako kot pač deluje, medtem ko pritiski na zaposlene rastejo, kar zaznajo tudi stranke. Podobnih primerov je kar nekaj in tak pristop med lastniki in izvajalci storitev privede do navzkrižja predvsem iz spodaj navedenih razlogov.


Delovanje marketinga, izključno izven salona zato, da bi pritegnili stranke, je v današnjem času preteklost. To bi v današnjih tržnih okoliščinah moral vedeti vsakdo, ki kozmetiko sprejema kot posel. Omenim naj, da se v kozmetičnem okolju posega v intimno področje strank, pri katerem je najpomembnejši odnos in ustvarjanje zaupanja. Tega ni mogoče kupiti in tudi zahtevati, da ga zaposleni ustvarijo je nemogoče. Stranka mora imeti za to da zaupa in se nekomu prepusti razloge, ki izhajajo iz osebne kulture in znanja izvajalca storitev, načina komuniciranja in obvladanja postopkov storitev vključno z uporabo in prodajo izdelkov.

Kje se pri »biznis« poslovanju najpogosteje zatakne?  

Obstaja pregovor, ki je še kako resničen in pravi, da predno želiš biti nekaj moraš najprej postati nekdo. Pri t.i. »biznis« poslovanju gre za vlaganja, ki morajo temeljiti na predhodno navedenih karakteristikah. Za nekaj biti, predno bi postali nekdo, je potrebno imeti izjemen marketing s katerim bi lahko poslovanje, vključno z zaposlenimi, dvignili na želeni nivo. Menim, da se tak pristop dolgoročno ne obnese. Za biti nekdo je potrebno veliko več. Najprej je potrebno imeti ustrezno znanje, reference, izkušnje, ki vse to dokazujejo in predvsem je potrebno poznati ostale aktivnosti, ki omogočajo, da poslovanje kot tako poteka na celovit in strokoven način. Danes predvsem stranke to hitro zaznajo in tisti, ki razumejo pomen tovrstnega prilagajanja, znajo to primerno izkoristiti. Orodja, ki se pri tem uporabljajo, posebno v marketinške namene, so zelo koristna vendar v kolikor ne opravičujejo opisanih vrednost je njihov dosežek zanemarljiv. Pomembno je torej kdaj in na kakšen način poseči po neutemeljenih popustih, promocijah in ostalih aktivnostih katerih namen je čim hitreje pridobiti stranke v salon. Rezultati, ki so ustvarjeni na tak šen način so kratkotrajni in zajemajo pretežno skupino strank z nižjo kupno močjo ali take, ki niso pripravljeni v tovrstne storitve vložiti nekaj več.     

Evgen Gec

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vstopnica za uspeh vašega salona