Želim biti nekdo ali nekaj?
Da se vsak začetek
prične pri nas samih je že dobro poznano. Vsaka naša odločitev, želja po nečem
boljšem, spremembe ali novosti, ki nastajajo iz idej oziroma izkušenj
posameznika, nas privedejo do drugačnega razmišljanja in pra to pripomore, da
lahko storimo korak naprej. Nekateri smo k temu bolj nagnjeni kot drugi vendar pa
se pri vseh nedvomno razvija želja po boljšem poslovanju v salonu. Za to, da bi
bili uspešni, se je potrebno zavzemati, vzeti si je potrebno čas za spodbujanje
naših potreb, voljo in zavzemati se je potrebno za napredek. Vse kar počnemo
vidijo in začutijo tudi naše stranke.
V zadnjem obdobju se
je v kozmetični dejavnosti zgodilo veliko sprememb predvsem pri osebah, ki dajejo
velik poudarek razvoju v celotnem pomenu besede. Ne le z uvajanjem novih
storitev oziroma tistih v trendu, temveč se zavedajo pomena razvoja in lastnega
zavzemanja za uspešnejše poslovanje tudi na ostalih področjih kot so
organizacija dela v salonu, finančno poslovanje, prodaja, marketing…. Na
delavnicah in seminarjih se vse večji poudarek namenja prav pristopu do dela
oziroma razvoju osebnosti posameznega zaposlenega, zato, ker predvsem stalne
stranke to hitro zaznajo in cenijo. Zakaj je temu tako preberite v naslednjih
vrsticah.
V okviru poslovanja
v salonu postaja osebnostni razvoj vse vplivnejši dejavnik in delček mozaika pri
izkazovanju vrednot posameznika. Slednje naj bi bile realne in naj ne bi temeljile
na odvisnosti od nečesa kot je denimo večja usmerjenost do zaslužka in manjša
vlaganja v napredno znanje. Večje kot je torej zavzemanje za osebne vrednote,
večje so možnosti za uspešno poslovanje. Mnenje ali je temu res tako si lahko
ustvarite na podalagi naslednjih nekaj stavkov.
Navkljub precejšnjim
spremembam iskanje novih strank, uporaba marketinga in prodajnih strategij, ki
so osnova za povečanje prihodkov nekaterim še vedno predstavlja težave. Vse
pogosteje je namreč zaslediti, da poslovanje v kozmetiki postaja pravi »biznis«
v katerega se vloži določeno količino finančnih sredstev, sodobne aparature in
zaposlene, od katerih se pričakuje da bodo ustvarjali primeren prihodek. Pri
tem so nekateri celo uspešni, kajti uspejo pridobiti kader, torej kozmetičarke,
ki imajo po tovrstnem delu veliko željo. Dokler uspevajo je predvsem na začetku
to videti navdihujoče in vzpodbudno. Postopoma pa se pričnejo pojavljati
težave, ki lahko močno vplivajo na zaposlene, kajti vodilni imajo glede finančnih
pričakovanj vse večje zahteve, ki pa niso vedno v skladju z možnostmi
zaposlenih. Običajno je vlaganj v dodatno znanje premalo, marketing deluje tako
kot pač deluje, medtem ko pritiski na zaposlene rastejo, kar zaznajo tudi
stranke. Podobnih primerov je kar nekaj in tak pristop med lastniki in
izvajalci storitev privede do navzkrižja predvsem iz spodaj navedenih razlogov.
Delovanje
marketinga, izključno izven salona zato, da bi pritegnili stranke, je v
današnjem času preteklost. To bi v današnjih tržnih okoliščinah moral vedeti
vsakdo, ki kozmetiko sprejema kot posel.
Omenim naj, da se v kozmetičnem okolju posega v intimno področje strank, pri
katerem je najpomembnejši odnos in ustvarjanje zaupanja. Tega ni mogoče
kupiti in tudi zahtevati, da ga zaposleni ustvarijo je nemogoče. Stranka mora
imeti za to da zaupa in se nekomu prepusti razloge, ki izhajajo iz osebne
kulture in znanja izvajalca storitev, načina komuniciranja in obvladanja
postopkov storitev vključno z uporabo in prodajo izdelkov.
Kje se pri »biznis« poslovanju najpogosteje zatakne?
Obstaja pregovor, ki
je še kako resničen in pravi, da predno
želiš biti nekaj moraš najprej postati nekdo. Pri t.i. »biznis« poslovanju
gre za vlaganja, ki morajo temeljiti na predhodno navedenih karakteristikah. Za
nekaj biti, predno bi postali nekdo, je potrebno imeti izjemen marketing s
katerim bi lahko poslovanje, vključno z zaposlenimi, dvignili na želeni nivo.
Menim, da se tak pristop dolgoročno ne obnese. Za biti nekdo je potrebno veliko
več. Najprej je potrebno imeti ustrezno znanje, reference, izkušnje, ki vse to dokazujejo
in predvsem je potrebno poznati ostale aktivnosti, ki omogočajo, da poslovanje kot
tako poteka na celovit in strokoven način. Danes predvsem stranke to hitro
zaznajo in tisti, ki razumejo pomen tovrstnega prilagajanja, znajo to primerno
izkoristiti. Orodja, ki se pri tem uporabljajo, posebno v marketinške namene,
so zelo koristna vendar v kolikor ne opravičujejo opisanih vrednost je njihov
dosežek zanemarljiv. Pomembno je torej kdaj in na kakšen način poseči po
neutemeljenih popustih, promocijah in ostalih aktivnostih katerih namen je čim
hitreje pridobiti stranke v salon. Rezultati, ki so ustvarjeni na tak šen način
so kratkotrajni in zajemajo pretežno skupino strank z nižjo kupno močjo ali take,
ki niso pripravljeni v tovrstne storitve vložiti nekaj več.
Evgen Gec
Komentarji
Objavite komentar