Kaj je sodoben in kaj zastareli način ličenja.



To je vprašanje o katerem je vredno nekoliko razmisliti. V delavni praksi je tovrstno tematiko vse pogosteje zaznati in ko se s sogovorniki poglobimo v razgovor je zsledtiti, da tisti ki to najpogosteje omenjajo, jo različno tudi razumejo. Nekateri se oslanjajo na trende, drugi na starost ali izkušnje izvajalcev, tretji na način uporabe ali nanosa izdelkov, četrti na uporabo sodobne tehnike, ki pri ličenju ustvarja popolnost in podobno. Skratka, gre za razumevanje različnih procesov, ki jih mnogi razumejo tako kot jim je to prenešeno, bodi si preko medijev ali mnenj tistih ki so jih v svet ličenja popeljali.


Ko sem v začetku devedesetih let pričel z ličenjem v eni izmed naprednih šol v Italiji, ki že vrsto let zastopa blagovno znamko Make up For Ever, nenehno sem strmel po določenim znanju, ki bi omogočalo osnovo iz katere bi lahko kasneje v okviru ličenja izhajal. Njihov pristop je tedaj slonel na podobnem kot je to sedaj pri nas in sicer na praktičnem znanju in manj na osnovah iz katerih tovrstno znanje izhaja. Na različnih oblikah šolanja so se zato pojavljala vprašanja na katera odgovore nismo kar tako dobili. To me je privedlo do situacije, da sem pričel raziskovati kje bi tako obliko znanje lahko pridobil, kajti brez njega je bilo ličenje prazno.

Z leti dela sem pridobil kar nekaj izkušenj predvsem z blagovnimi znamkami ki sem jih tedaj zastopal (Max Factor - IsaDora) vendar so v večini bile usmerjene na trende medtem ko temelj ličenja sem podrobneje spoznal šele s sodelovanjem s profesionalnimi blagovnimi znamkami. Ravno v tem obdobju je sledila odločitev, da bom nekoč napisal knjigo o tematiki, ki vsakemu vizažistu zagotavlja določeno znanje na osnovi katerega bo lahko uspešno posloval.
Po skoraj da 25 letih dela na tem področju še vedno se ukvarjam s teoretičnimi osnovami in sicer zato, ker je tovrstna tematika tako obsežna in zanimiva da si tega skoraj ni mogoče zamisliti. Nenehno dopolnjevanje knjig, pripomočkov PP predstavitev, tečajev, personaliziranega udejstvovanja v različnih projektih ličenja je tako odprlo povsem nove dimenzije, ki še vedno temeljijo na isti osnovi. Razlika je le v tem, da jo različni izvajalci na različne načine podrazumevajo in izvajajo, kar je spet prednost, ki odpira povsem nove pristope in se tako prispeva k razvoju.

Osebno se ne nagibam k temu, da tečaje ličenja izvajajo zgolj osebe z določeno izobrazbo ali obveznimi tečaji sekundarnih strokovnih znanj, ki le delno vplivajo na poslovanje ličenja. Zakaj tako razmišljanje je odgovor preprost. Zato, ker ni pravila, zakona ali dejavnika ocenjevanja dela kot je trg. Delovanje je neusmiljeno in zahteva veliko drugih znanj, ki omogočajo da se dejavnost ličenja uspešno izvaja. Vprašanje je le, koliko se oseba ki se s tem ukvarja zato zavzema in napredno razmišlja. Tečaje ličenja, ki jih že vrsto let izvajam prilagajam ravno omenjenim potrebam in uživam v tem, kako se posamezniki zavzemajo zato da bi konkurenco prekosili ravno s širino svojega znanja.

Kaj je v okviru ličenja širina znanja?

Pri širini znanja ne gre zgolj za uporabo priznanih blagovnih znamk ali sodelovanje z njimi. Uporabniki ličil res veliko dajo na ime in kakovost blagovne znamke, kar je povsem pravilno medtem ko je profesionalno ličenje nekaj povsem drugega. Zaslediti je, da se posamezni izvajalci pogosto skrivajo za imeni blagovnih znamk in vrejamejo, da jim tak pristop omogča več kot bi za njega lahko storili sami. Pri tem je zaznati, da osnove iz katerih bi morali oblikovati delo vizažista zamenjujejo za zastareli način ličenja. S tem potrjujejo lastno strokovnost iz katere je mogoče razbrati njegovo kredibilnost, ki jo eni sprejemajo drugi pač ne. Odvisno od tega kako tak način delovanja predstavijo. Pravila, ki jih pri tem postavijo v večini izhahjajo iz lastnih iskušenj in se redko ujemajo s strokovnim znanjem.

Kaj pa predstavlja strokovno znanje?

Strokovno znanje o ličenju izhaja iz obdobja Leonarda da Vinci. Ugotovil je, da sta svetloba in oblika obraza dejavnika, ki se med seboj tesno povezujeta. Svetloba se na različne oblike obrazov iz različnih zornih kotov drugače odziva, zato je vsak obraz potrebno najprej preučiti in njegove vrednote po potrebi ali želji uporabnika spremeniti. To je izhodišče skoraj da vsake oblike ličenja razen modnega pri katerem pravila praktično ne obstajajo. Vizažist mora znati najprej obraz prebrati, preučiti njegove potrebe in temu primerno ličila uporabiti. Kdaj s širino začrtane linije pod očmi nos skrajšati in kako z oblikovanjem spodnjo obliko nosu razširiti ali zožiti je le delček osnove, ki lahko profesionalca od amaterja bistveno loči. Takih delčkov je na obrazu neizmerno veliko in nenehno jih je treba usklajevati in prilagajati potrebam posameznega obraza. 

Ličenje torej ni le uporaba ličil po tehnikah, ki jih je nekdo uporablja. Dva obraza nista enaka in na vsakega se svetloba drugače odziva. To spremeni tudi način ličenja in vizažistov pri nas ki to obvladajo je veliko. Potrebno jih je le poiskati in se pozanimati o njihovih referencah. Oseba, ki se dobro trži ali zastopa priznano blagovno znamko še ne pomeni, da razume in primerno izvaja ličenje po pravilih, ki so za posamezen obraz sestavljena. Lahko je pa tudi nasprotno. Skratka, pred izborom vizažista je potrebno ugotoviti ali izhaja iz strokovnosti ali iz povprečja, ki temelji na določenih osnovah, ki kasneje določajo pravila. Morda je slednje nekoliko težko razumeti vendar tisti ki želijo na področju ličenja storiti nekaj več imajo sedaj neizmerno veliko priložnosti. Tisti, ki smo bili pionirji strokovnega ličeja pri nas smo tovrstno znanje iskali v tujini in neizmerno veliko za njega tudi plačali. Danes je tovrstno zannje dostopno vsakomur in le vprašanje je ali si ga res želi.

















Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vstopnica za uspeh vašega salona