Učinkovita prodaja v salonih
Osebno mi prodaja ne ustreza, zato do strank nisem
prepričljiva in pridobim občutek, da sem vsiljiva. Kaj menite o tem?«
Če se nekoliko
zazremo v prihodnost, je pričakovati vse večje
zahteve po- trošnikov.To bo zahtevalo hitro
prila- gajanje v vseh procesih dela.
Prodaja pri tem ne izostaja. Dejstvo pa je, da nam stranka kot strokovnjaku zaupa in je razmišljanje o vsiljivosti
ali o tem, da pri prodaji nismo primerni, povsem napačno. Celotno poslovanje salona temelji izključno na prodaji in če želimo biti uspešni, jo moramo
nenehno nadgrajevati in se o njej poučevati.
Psihološki vpliv na
prodajo
Dobri kozmetičarki nikoli ne sme zmanjkati
psiholoških argumentov, da je lahko uspešna.
Biti mora dobra opazovalka, znati mora razvijati
dialog in dobro poslušati. Njene značil- nosti morajo temeljiti na dobrem počutju, skromnosti, samozavesti,
korektnosti, predanosti in prijaznosti. Gre za pomembne dejavnike, s katerimi si pri
strankah lahko ustvarimo empatijo, zato si jih oglejmo nekoliko bolj od blizu.
Dobro razpoloženje –
osebne in vsakodnevne težave ne
sodijo v delo kozmetičarke. Dobro razpoložena oseba ljudi privlači in z njimi
lažje vzpostavi dialog.
Preprostost – je nekaj,
kar vsakdo ceni. Če želimo,
da bo naš pristop do ljudi uspešen, moramo biti vedno
iskreni in odkriti.
Samozavest – odlikuje kozmetičarko, ki zna nadzirati lastna
čustva, posebno ko gre za zagovarjanje lastne
strokovnosti, zaposlovanja in tudi v primerih morebitnih provokacij s strani
strank.
Korektnost – mora biti
osnova vsake interakcije. V praksi je zaznati veliko primerov,
ko se kozmetičarke po zaključenem prodajnem postopku sprašujejo o tem, kako
jim je le uspelo nekaj
prodati. Nekateri za ceno prodaje posegajo celo po lažeh,
kar je kratkoročnega značaja
in za kredibil- nost kozmetičarke izjemno slabo iz- hodišče.
Entuziazem – je podoben
nasmehu, kar pomeni, da je nalezljiv. Ljudje na entuziazem
vedno odreagirajo pozitivno. Gre za kakovost pristopa, ki na najlažji način
omogoča ustvarjanje empatije. Toliko, kolikor
ga kozmetičarka nudi drugim, toliko
ga v večini primerov tudi prejeme.
Prijaznost – je lastnost,
ki jo mora vsaka kozmetičarka nenehno
izražati. Ne glede na okoliščine ali
namen, je do vseh strank potrebno
biti prijazen. Prijaznost je že vračunana v ceno storitve ali
izdelka, zatorej nič
ne stane, lahko pa veliko
doprinese v trenutkih, ko je pri delu čutiti napetost ali utrujenost.
Našteti so le psihološki argumenti, ki pripomorejo k lažjemu
razumevanju prodaje, medtem ko so tehnike
in komunikativni pristopi
orodja, ki jih podrobneje opisujemo v nadaljevanju.
Vsakdo, ki deluje v salonu, je posredno ali
neposredno nenehno povezan s prodajo.
Vse, kar se v tem okolju dogaja, je odraz prodaje ali nakupa nečesa, zato je obvladanje prodaje za
uspešno poslovanje salona silno
pomembno. Ne gre zato, ali posamezna oseba prodajo
obvlada ali ne, oziroma ali
si želi ali ne želi prodajati. To je
sestavni del poslovanja in kdor se temu želi izogniti, si zapira možnosti za uspeh pri delu.
Prodati pomeni prepričati.Taka interpretacija
predstavlja razliko med preprosto distribucijo in med prodajo, ki zahteva
nekaj več: pravilno
uporabo sredstev, ki bodo
stranke prep- ričala. Izdelki, enako kot storitve, predstavljajo in pokrivajo številne
želje in realne potrebe strank. Zato je izdelek, podobno kot storitev, nekaj resničnega in stranka ima
vedno možnost reči »ne«.
Naloga kozmetičarke je veliko lažja, če v
kontekst prodajnega postopka vključuje določene vrednote, kot so: dobro
počutje, varnost, prihranek, udobje ... Pomembno
je poudariti, da izdelki niso sredstvo za doseganje
prodajnih ciljev. So sekundarnega
značaja, zato kozmetičarkam z določenimi predsodki zapirajo možnosti
za uspešno prodajo.
EVGEN GEC,
vizažist,
tržni svetovalec, predavatelj, organizator Izobraževanje v kozmetični stroki
marketinških aktivnosti v salonih. www.licenje.com
Komentarji
Objavite komentar