Učinkovita prodaja v salonih





Osebno mi prodaja ne ustreza, zato do strank nisem prepričljiva in pridobim občutek, da sem vsiljiva. Kaj menite o tem?«

Če se nekoliko zazremo v prihodnost, je pričakovati vse večje zahteve po- trošnikov.To bo zahtevalo hitro prila- gajanje v vseh procesih dela. Prodaja pri tem ne izostaja. Dejstvo pa je, da nam stranka kot strokovnjaku zaupa in je razmišljanje o vsiljivosti ali o tem, da pri prodaji nismo primerni, povsem napačno. Celotno poslovanje salona temelji izključno na prodaji in če želimo biti uspešni, jo moramo nenehno nadgrajevati in se o njej poučevati.

Psihološki vpliv na prodajo
Dobri kozmetičarki nikoli ne sme zmanjkati psiholoških argumentov, da je lahko uspešna. Biti mora dobra opazovalka, znati mora razvijati dialog in dobro poslušati. Njene značil- nosti morajo temeljiti na dobrem počutju, skromnosti, samozavesti, korektnosti, predanosti in prijaznosti. Gre za pomembne dejavnike, s katerimi si pri strankah lahko ustvarimo empatijo, zato si jih oglejmo nekoliko bolj od blizu.

Dobro razpoloženje – osebne in vsakodnevne težave ne sodijo v delo kozmetičarke. Dobro razpoložena oseba ljudi privlači in z njimi lažje vzpostavi dialog.


Preprostost – je nekaj, kar vsakdo ceni. Če želimo, da bo naš pristop do ljudi uspešen, moramo biti vedno iskreni in odkriti.

Samozavest odlikuje kozmetičarko, ki zna nadzirati lastna čustva, posebno ko gre za zagovarjanje lastne strokovnosti, zaposlovanja in tudi v primerih morebitnih provokacij s strani strank.

Korektnost – mora biti osnova vsake interakcije. V praksi je zaznati veliko primerov, ko se kozmetičarke po zaključenem prodajnem postopku sprašujejo o tem, kako jim je le uspelo nekaj prodati. Nekateri za ceno prodaje posegajo celo po lažeh, kar je kratkoročnega značaja in za kredibil- nost kozmetičarke izjemno slabo iz- hodišče.

Entuziazem – je podoben nasmehu, kar pomeni, da je nalezljiv. Ljudje na entuziazem vedno odreagirajo pozitivno. Gre za kakovost pristopa, ki na najlažji način omogoča ustvarjanje empatije. Toliko, kolikor ga kozmetičarka nudi drugim, toliko ga v večini primerov tudi prejeme.

Prijaznost – je lastnost, ki jo mora vsaka kozmetičarka nenehno izražati. Ne glede na okoliščine ali namen, je do vseh strank potrebno biti prijazen. Prijaznost je že vračunana v ceno storitve ali izdelka, zatorej nič ne stane, lahko pa veliko doprinese v trenutkih, ko je pri delu čutiti napetost ali utrujenost.

Našteti so le psihološki argumenti, ki pripomorejo k lažjemu razumevanju prodaje, medtem ko so tehnike in komunikativni pristopi orodja, ki jih podrobneje opisujemo v nadaljevanju.


Vsakdo, ki deluje v salonu, je posredno ali neposredno nenehno povezan s prodajo. Vse, kar se v tem okolju dogaja, je odraz prodaje ali nakupa nečesa, zato je obvladanje prodaje za uspešno poslovanje salona silno pomembno. Ne gre zato, ali posamezna oseba prodajo obvlada ali ne, oziroma ali si želi ali ne želi prodajati. To je sestavni del poslovanja in kdor se temu želi izogniti, si zapira možnosti za uspeh pri delu.

Prodati pomeni prepričati.Taka interpretacija predstavlja razliko med preprosto distribucijo in med prodajo, ki zahteva nekaj več: pravilno uporabo sredstev, ki bodo stranke prep- ričala. Izdelki, enako kot storitve, predstavljajo in pokrivajo številne želje in realne potrebe strank. Zato je izdelek, podobno kot storitev, nekaj resničnega in stranka ima vedno možnost reči »ne«.

Naloga kozmetičarke je veliko lažja, če v kontekst prodajnega postopka vključuje določene vrednote, kot so: dobro počutje, varnost, prihranek, udobje ... Pomembno je poudariti, da izdelki niso sredstvo za doseganje prodajnih ciljev. So sekundarnega značaja, zato kozmetičarkam z določenimi predsodki zapirajo možnosti za uspešno prodajo.





EVGEN GEC,
vizažist, tržni svetovalec, predavatelj, organizator Izobraževanje v kozmetični stroki
marketinških aktivnosti v salonih. www.licenje.com




3/2016   beautyforum.si

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vstopnica za uspeh vašega salona